All posts in Nieuws

PROJECT Fresh Demo

Categorieën: Blog, Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor PROJECT Fresh Demo

Misschien heb je het al uit de media vernomen; wij zijn trots om te kunnen vertellen dat onze Dry Misting recent een Europese prijs heeft ontvangen!

Wij ontvingen de Horizon Impact Award van de Europese Commissie voor de duurzame impact die Dry Misting heeft o.a. op het verminderen van derving en plastic verpakkingen.

Bij deze willen wij jou ook bedanken voor je bijdrage aan onze impact!

We hopen dat je onze missie blijft steunen om met Dry Misting voedselverspilling te halveren!

https://www.youtube.com/watch?v=qGc4QN7rVO8

https://www.levensmiddelenkrant.nl/levensmiddelenkrant/ondernemers/producent-dry-misting-wint-eu-prijs-voor-aanpak-voedselverspilling

Project: HAVI Wunstorf 2019

Categorieën: Blog, Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor Project: HAVI Wunstorf 2019
havi-3
havi-2
havi-1

HAVI is een wereldwijd bedrijf dat zich richt op diensten en oplossingen in de gehele toeleveringsketen.

Met ongeveer 10.000 medewerkers is HAVI aanwezig in 100 landen wereldwijd.

Voor de nieuwbouw van het temperatuurgecontroleerde logistieke magazijn in de regio Hannover en de benodigde thermische scheiding van de afzonderlijke temperatuurzones vertrouwt HAVI naast de gebruikte deursystemen op de luchtgordijnsysteemoplossingen van Masterveil.

HAVI’s doelstelling voor Masterveil was / is om een ​​efficiënte – lage energiebehoefte en hoge efficiëntie – oplossing te bieden.

Dit is door Masterveil tot volle tevredenheid van HAVI gerealiseerd.

Peter Deweerdt, algemeen directeur: Het geeft altijd veel voldoening als zo’n klant de nieuwste technologieën en energiebesparende Airstop- en Powerstream-apparatuur implementeert in hun conceptstore. We willen hen uitdrukkelijk bedanken voor hun vertrouwen en geloof in onze vaardigheden. Energie recupereren uit de machinekamer, minimale warmtebelasting in combinatie met maximale bescherming, dat is ons engagement.

Verspilling van vers voedsel over de hele wereld terugdringen

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor Verspilling van vers voedsel over de hele wereld terugdringen
Verspilling van vers voedsel over de hele wereld terugdringen

Ons doel: de verspilling van vers voedsel over de hele wereld terugdringen. In een wereld met zoveel monden om te voeden, is de absurde verspilling gewoon niet acceptabel. Met de Dry Misting Technology doen we daar wat aan!

NewCold waardeert de impact van haar partners

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor NewCold waardeert de impact van haar partners

NewCold waardeert de impact van zijn partners op zijn succes en werkt samen met TGW Logistics Group, SKT, B-Built, Ancra, Celonis, Fisher Construction Group, CGI, Kingspan, SSI Schaefer, Masterveil / De Weerdt BV en Subzero Constructors. Dit bevestigt waarom elk van deze partnerschappen cruciaal is voor het stimuleren van succes bij NewCold.

Masterveil/De Weerdt BV

Masterveil is de ontwerper en leverancier van NewCold’s luchtgordijnen en ontvochtigingssystemen. Deze systemen zorgen voor een solide afsluiting van externe openingen in de koude opslag van NewCold, bijvoorbeeld in treindokken.

SSI Schaefer

SSI Schaefer is NewCold’s preferred supplier of pallet racking. The racking in the high bay construction of NewCold’s facilities takes care of the huge storage capacity. SSI Schaefer is a global, solid company, originated in Germany, with which NewCold has a long-term partnership.

Voor Masterveil zit het werk bij HANOS Hengelo erop

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor Voor Masterveil zit het werk bij HANOS Hengelo erop

Op 20 mei jl. opende HANOS zijn nieuwste vestiging op bedrijventerrein Westermaat Campus in Hengelo. Het betreft de 27e vestiging van de internationale horecagroothandel, goed voor zo’n 17.000 vierkante meter aan horecabenodigdheden. Hiermee bedient HANOS horecabedrijven in de regio Twente, die eerst op de vestiging in Apeldoorn aangewezen waren.

Het gebouw bestaat uit twee bouwlagen, die ruimte bieden aan een distributiecentrum en een zelfbedieningsgroothandel met ruim 100.000 artikelen. Zo zijn er meer dan 16.000 versartikelen, ruim 750 soorten kaas, zo’n 3.200 delicatessen en over de 10.000 non-food artikelen. Ook worden er regelmatig workshops en masterclasses gegeven.

INTEGRALE OPLOSSING

“Onze luchtgordijnen zijn vaak onderdeel van een integrale oplossing”, vertelt Deweerdt ver-der. “Wij bieden onze klanten een toolbox van producten en werkzaamheden aan, waarmee we de situatie of het probleem in zijn totaliteit aan-pakken. In het specifieke geval van HANOS Hen-gelo leveren we onze luchtgordijnen in combi-natie met actieve droging.

OPERATIONEEL

Voor Masterveil zit het werk bij HANOS Hengelo erop. Sinds 20 mei is de Twentse vestiging ope-rationeel en kunnen foodprofessionals er terecht voor een ruim productenaanbod in een overzich-telijke, inspirerende winkelomgeving.

*Bron : Randy van den Hoek – Louwersmediagroep – Tekst Patricia van der Beek – Foto’s : HANOS Hengelo

HANOS voor horecabedrijven in de regio Twente

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor HANOS voor horecabedrijven in de regio Twente

Hanos HengeloOp 20 mei jl. opende HANOS zijn nieuwste vestiging op bedrijventerrein Westermaat Campus in Hengelo. Het betreft de 27e vestiging van de internationale horecagroothandel, goed voor zo’n 17.000 vierkante meter aan horecabenodigdheden. Hiermee bedient HANOS horecabedrijven in de regio Twente, die eerst op de vestiging in Apeldoorn aangewezen waren.

Het gebouw bestaat uit twee bouwlagen, die ruimte bieden aan een distributiecentrum en een zelfbedieningsgroothandel met ruim 100.000 artikelen. Zo zijn er meer dan 16.000 versartikelen, ruim 750 soorten kaas, zo’n 3.200 delicatessen en over de 10.000 non-food artikelen. Ook worden er regelmatig workshops en masterclasses gegeven.

Optimale afscheiding bij vriescellen

Bij de doorgangen voor koel- en vriesopslag, met op sommige plekken serieuze temperatuurgradi-enten, past Masterveil het product Powerstream toe. Deweerdt licht toe: “Zeker bij vriescellen is een optimale afscheiding cruciaal. Is dit niet het geval, dan krijg je sneeuw-, mist- en ijsvorming, met alle gevolgen van dien. Denk aan ener-gie- en rendementsverlies, maar ook aan hoge schoonmaakkosten en product- of zelfs letsel-schade. Met dit in ons achterhoofd ontwikkelden we Powerstream. Kenmerkend voor deze lucht-gordijnen is dat ze een klein vloeroppervlak en een volledig controleerbare luchtstromen hebben. Hierdoor is het eindresultaat voorspelbaar en de terugverdientijd kort.”

*Bron : Randy van den Hoek – Louwersmediagroep – Tekst Patricia van der Beek – Foto’s : HANOS Hengelo

Aanwinst voor Twentse horecaondernemers

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor Aanwinst voor Twentse horecaondernemers
Hanos Hengelo airstop Masterveil

Hanos HengeloOp 20 mei jl. opende HANOS zijn nieuwste vestiging op bedrijventerrein Westermaat Campus in Hengelo. Het betreft de 27e vestiging van de internationale horecagroothandel, goed voor zo’n 17.000 vierkante meter aan horecabenodigdheden. Hiermee bedient HANOS horecabedrijven in de regio Twente, die eerst op de vestiging in Apeldoorn aangewezen waren.

Het gebouw bestaat uit twee bouwlagen, die ruimte bieden aan een distributiecentrum en een zelfbedieningsgroothandel met ruim 100.000 artikelen. Zo zijn er meer dan 16.000 versartikelen, ruim 750 soorten kaas, zo’n 3.200 delicatessen en over de 10.000 non-food artikelen. Ook worden er regelmatig workshops en masterclasses gegeven.

Prettige winkelbeleving

Kenmerkend voor de situatie bij HANOS Hengelo is de multidisciplinariteit. Het winkelgedeelte heeft vrij grote geconditioneerde ruimtes met onder andere vis, AGF, vlees, kaas en wijn. Elke afdeling heeft zijn eigen afmetingen en eisen voor temperatuur, luchtvochtigheid en hygiëne. Deweerdt: “Een belangrijk aandachtspunt voor het winkelgedeelte is dat bepaalde geuren, denk aan vis, zich niet verspreiden. Daarnaast hecht HANOS veel waarde aan een prettige winkelbe-leving, met ruime, luxe en overzichtelijke afde-lingen.

Onze AirStop-producten sluiten naadloos op de situatie en wensen van HANOS Hengelo aan. Deze luchtgordijnen zorgen voor een on-zichtbare scheiding tussen de verschillende geur- en temperatuurzones. Hiermee creëren we ideale productomstandigheden, waardoor HANOS zijn producten vrijuit kan presenteren.”

*Bron : Randy van den Hoek – Louwersmediagroep – Tekst Patricia van der Beek – Foto’s : HANOS Hengelo

Albert Heijn test plasticvrije AGF-afdeling in combinatie met “dry misting”

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor Albert Heijn test plasticvrije AGF-afdeling in combinatie met “dry misting”

Primeur !

 

Albert Heijn test plasticvrije AGF-afdeling in combinatie met ‘ dry misting ‘.

Doel van de proef is kijken wat de invloed hiervan is op de kwaliteit en houdbaarheid van verse producten.

Uiteraard spelen ook de positieve reacties van de klanten een belangrijke rol in dit hele traject.

We dragen ons steentje bij via deze milieuvriendelijke aanpak! Dit is de toekomst!

Meer informatie vindt u in de links hieronder, ga even een kijkje nemen. Het  is zeker de moeite waard.

Indien er nog vragen zijn, wij helpen u met onze positieve ervaring graag verder.

 

English version

https://www.freshplaza.com/article/9086366/albert-heijn-to-test-plastic-free-fruit-and-veg-department/

 

Nederlandstalige versie

https://nieuws.ah.nl/albert-heijn-test-plasticvrije-groente–en-fruitafdeling/

Nabeschouwing: Expo horeca beurs Gent 18-22/11

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor Nabeschouwing: Expo horeca beurs Gent 18-22/11

Van 18 tot 22 november vond in Flanders Expo te Gent de Horeca Expo plaats. De vakbeurs voor horeca en grootkeukens. Exposanten stelden ten toon in acht hallen. Meestal zijn het de uitreiking van de Michelin sterren die de media halen. Tussen alle innovaties en evoluties zocht ik twee in het oog springende nieuwigheden .

In de non-food branche ging ik voor de mist techniek voor groente en fruit van de firma “Contronics“.
Verse producten verliezen in een winkel snel hun kwaliteit doordat de luchtvochtigheid over het algemeen zeer laag is. Hierdoor verliezen ze vocht aan de droge omgevingslucht. Zo kunnen slablaadjes al binnen een uur slap worden en zichtbaar minder vers en knapperig ogen. De “dry-mist” technologie helpt om dit effect tegen te gaan. Het is een kopie van een natuurlijk verschijnsel , de ochtendmist boven een akker. Het systeem maakt de allerfijnste mist van het meest zuivere water door middel van ultrasone trillingen. De producten worden als het ware omhuld door een licht mistdekentje. De mist verdampt en hierdoor stijgt de luchtvochtigheid en ontslaat een natuurlijk koelend effect. De verse producten staan geen vocht meer af den behouden langer hun kwaliteit. Ze worden ook niet nat. Het product hoeft na sluitingstijd niet meer in de koelcel en zo doet men ook aan energiebesparing. Door de mist is verpakkingsmateriaal onnodig.

De techniek kan worden toegepast op alle groente en fruit presentatiemeubels, de verdeling en hoeveelheid mist is eenvoudig te reguleren. In Engeland is supermarkt keten Morrisons er reeds een tijdje mee bezig en verschillende Franse hypermarkten gebruiken het systeem ook ( Carrefour en in de Auchan van Roncq- juist over de grens- hebben we het reeds in werking gezien).

Bron : http://www.allkindsofeverything.be/horeca-expo/
Info: www.contronics.nl
Distributeur België ; Deweerdt , www.deweerdt.be

Expo horeca beurs te Gent van 18/11 tem 22/11

Categorieën: Nieuws
Reacties uitgeschakeld voor Expo horeca beurs te Gent van 18/11 tem 22/11

Als distributeur Contronics DRY MIST systemen staan we op de Expo horeca beurs te Gent van 18/11 tem 22/11/18.

Allen welkom op onze stand 4143, hal 4.

 

In het kader van onze beursdeelname hebben we ook een publiciteitscampagne in ‘HORECA MAGAZINE ‘ uitgave van September/ October / November), gelanceerd

In december is er ook nog een redactioneel artikel gepland. We verwijzen hier graag naar de link (archief) : http://www.horecamagazine.be/archief/

Ook nog interessant is het recente artikel betreffende DRYMIST bij AlbertHeijn te Boxtel. (zie link https://bit.ly/2PqjNr6)

We komen ook graag het nieuwe ‘ DRYMISTING- verhaal’ presenteren bij u op kantoor,